landingpages

Landingspagina’s zijn webpagina’s die speciaal gemaakt zijn met één specifiek doel: de bezoeker van je website tot klant maken (= conversie).

Wanneer maak je landingspagina’s?

Een landingspagina is altijd onderdeel van een communicatiecampagne. Ook voor zelfstandige professionals is dat interessant. Je verzint welk product of dienst je bijv. de komende vier maanden wilt verkopen of waarop je gevonden wilt worden. Vervolgens promoot je dat via je e-mailnieuwsbrief, via je social media en wellicht via Google Adwords. Uiteraard zorg je ervoor dat er in al die uitingen een link naar je website staat. Die link is niet een algemene pagina, maar een speciaal voor dat doel gemaakte webpagina, waar bezoekers dus op terecht komen: de landingspagina.

Landingspagina’s zijn dus vrijwel nooit te vinden via je menu. Maar natuurlijk staat je menu wel gewoon op de landingspagina. Voor de bezoeker moet het immers duidelijk zijn op welke website hij/zij is beland.

Als je bijv. een campagne doet met Google Adwords, koppel je de zoektermen die je via Google Adwords opgeeft aan die landingspagina.

Met een landingspagina bedien je de bezoeker optimaal: hij/zij vindt direct waarnaar gezocht werd. Natuurlijk zorg jij ervoor dat de pagina zo is ingericht dat er maar één keuze is: KOPEN, door direct contact opnemen, bestellen of boeken. Die keuze ziet er natuurlijk zo aantrekkelijk uit dat wegsurfen echt geen optie is.

Landingspagina’s gebruik je ook als je iets specifieks wilt aanbieden. Hoe beter jij de pagina toespitst op dat specifieke aanbod (product of dienst), hoe groter de kans dat het gevonden wordt via zoekmachines. Met een landingspagina schiet je dus heel gericht: begeleiding voor ouders met kinderen met een leerachterstand – i.p.v. begeleiding voor ouders.

box4Hoe ziet een landingpagina eruit?

Het is een webpagina die opgemaakt is in dezelfde stijl als je andere webpagina’s, met één groot verschil: het gaat maar over één onderwerp namelijk die dienst of dat product waarvan je wilt dat de bezoeker het koopt.

De pagina is:

  • visueel zo aantrekkelijk dat bezoekers blijven kijken (mooie foto of aansprekende video)
  • de tekst is kort, krachtig en overtuigend (boek nu dit fantastisch gelegen vakantiehuis met heerlijk zwembad)
  • er is heel duidelijk een ‘call-to-action’ (een button waarop je kunt klikken, bijv. Boek nu / Bestel direct / Bel mij)
  • verder zijn er geen afleidende elementen op de pagina (dus niet ook nog even die andere workshop promoten)

Het enige doel van de landingspagina is de bezoeker om te zetten in een klant voor dat specifieke aanbod.

WebsitewinkelHoe maak ik een goede landingspagina?

De specificaties van een goede landingspagina zijn helemaal afhankelijk van je aanbod en je doel. Daarnaast is het ook een kwestie van testen en de resultaten blijven volgen. In één keer een optimaal scorende landingspagina maken is eigenlijk een utopie. Maar landingspagina’s zijn wel een heel krachtig instrument in het bevorderen van je verkoop!
Het allerbelangrijkste van een landingspagina hebben wij hierboven op een rij gezet: aantrekkelijk, duidelijk, kort-krachtig-overtuigend en met een button die je niet over het hoofd kunt zien!

 

Direct contact

Hulp bij je landingspagina's?

Wil je meer informatie over landingspagina's en hulp bij je communicatiecampagne? Wij ondersteunen je graag. De keuze is aan jou: wij leren het je zodat je het zelf kunt. Of wij verzorgen het hele traject voor je.
Direct contact