Het groeiende belang van SEO
Google verandert voortdurend de spelregels
Gebruik jij nog metatags?
Tip 1: Zorg voor goede content
Tip 2: Gebruik sprekende illustraties
Illustraties trekken meer de aandacht dan tekst. Bovendien kunnen ze je helpen om je vindbaarheid te verbeteren. Hoe? Door ze een alt-tekst te geven die aansluit bij de focuszoekterm van je pagina. Die alt-tekst kun je per illustratie instellen en aanpassen zo veel je maar wilt. Alle landingspagina’s van je site hebben goede illustraties nodig: plaatjes die niet alleen sprekend zijn, maar ook aansluiten bij je verhaal.
Tip 3: Zorg voor goede SEO redactie
Tip 4: Verander zoekwoorden in zoektermen
De laatste ontwikkelingen op het gebied van zoekwoorden sluit helemaal aan bij de veranderende manier waarop mensen Google gebruiken. Ga maar na hoe je zelf zoekt: zoek jij nog met één woord? Of gebruik je een combinatie van zoekwoorden? Of zelfs een zinnetje? Google speelt hier op in: ook de zoekmachines gaan steeds specifieker zoeken. Het heeft dus geen zin meer om een zoekwoord te gebruiken waar heel veel mensen op zoeken (auto, bijvoorbeeld). In plaats daarvan is het zinvoller om met je zoekterm nauwkeurig te omschrijven wat jij precies aanbiedt (betrouwbare tweedehands Volvo auto, bijvoorbeeld).
Tip 5: Doe een simpele check
Je kunt heel eenvoudig onderzoeken of de zoektermen die jij gebruikt, globaal aansluiten bij de manier waarop mensen zoeken. Dit doe je zoals je altijd doet wanneer je iets zoekt: met Google suggest. Wanneer je begint te typen in de zoekbalk, verschijnt onder de zoekbalk een rijtje suggesties van Google: precies, Google suggest. Dit rijtje baseert Google op de zoektochten van anderen mensen. Zo zie je dus in een oogopslag waar andere mensen op zoeken. (N.b.:Gebruik hiervoor het liefst een browser die je normaal gesproken niet gebruikt om te vermijden dat google je eigen zoekgeschiedenis gebruikt voor de suggesties, en kijk wat Google suggests.) Sluiten de suggestie van Google aan bij jouw zoekterm? Mooi zo: je bent goed bezig! Niet? Dan is er werk aan de winkel. Want als Google je term niet aanvult, wordt hij niet gebruikt.
Wil je aan de slag met SEO?
SEO is een hele klus.
Wij helpen je graag verder.