Onze specialiteit is jou ondersteunen in al je communicatie. Dus wij helpen je bij de vraag: hoe zorg ik ervoor dat potentiële klanten juist mij opmerken? In deze serie tips gaan wij daar verder op in.

Tip 1 – Wees herkenbaar en consistent

tips-comm-markt-1Dat betekent dat je kiest voor een huisstijl, wat zo simpel kan zijn als jouw naam in een groter/ander lettertype met een bepaalde kleur, die je in al je uitingen laat terugkomen. Of zo fancy als je het zelf wilt. In beide gevallen kunnen wij je helpen, wij bouwen namelijk niet alleen websites 😉

Heb je een mooi ontworpen logo in kleuren, dan staat dat natuurlijk ook op je briefpapier, je folder en je visitekaartje. Als je een website laat maken, dan komen die kleuren daar duidelijk in terug. Sta je op LinkedIn of Facebook met een bedrijfsprofiel, ook dan maak je gebruik van die huisstijl. Dat bedoelen wij met herkenbaar en consistent.

Een consistente stijl wekt vertrouwen bij klanten. Ze zien dat jij zorgvuldig bent en serieus werkt aan je onderneming. Zelfs als je het leuk vindt om je relaties telkens met iets nieuws te verrassen is er altijd een element dat al je uitingen met elkaar verbindt (bijvoorbeeld een klein icoontje).

De hele serie over communicatie & marketing:

Tip 1: wees herkenbaar en consistent
Tip 2: definieer je ideale klant
Tip 3: vergroot je netwerk met social media
Tip 4: doe eens wat anders
Tip 5: pak door naar ‘live’ contact
Tip 6: bestaande klanten zijn je beste ambassadeur
Tip 7: werk samen met anderen
Tip 8: blijf alert en verander mee