websites voor en door vrouwenWij bouwen al jaren websites en ondersteunen zelfstandige professionals bij al hun communicatie. Toevallig – of misschien juist niet – is onze grootste klantengroep vrouwelijke ondernemers.

box6Vrouwelijke ondernemers succesvol

De cijfers zeggen het: van de Nederlandse ondernemers is nog steeds de overgrote meerderheid man. Maar ook in 2014 was van de groep starters eenderde vrouw. Vrouwen blijken in hun ondernemingsplannen voorzichtiger en zij nemen kleine, weloverwogen stappen. Daarom waarschijnlijk is het zo dat van de ondernemers die failliet gaan slechts 15% vrouw is, de rest zijn mannen.

Vrouwen definiëren succes van hun bedrijf vaak anders dan mannen. Veel vrouwen zijn ZZP-ers, of zoals wij ze noemen, Zelfstandige Professionals. Succes is dan niet ‘een snelgroeiende business’, ‘de concurrentie verslaan’, ‘een bovenmodaal inkomen’.
Succes wordt veel vaker omschreven als: ‘de vrijheid om mijn eigen tijd in te delen‘, ‘zoveel verdienen dat ik er normaal van kan leven‘, ‘mijn werk kunnen combineren met mijn andere activiteiten‘ (dat is in ieder geval ook onze definitie van succes).

WebsitewinkelOndernemende vrouwen zijn veelzijdig

Want dat is wat we ook vaak zien, veelzijdige vrouwelijke ondernemers die hun onderneming combineren met andere activiteiten. Gezin en huishouden vaak, maar tevens vrijwilligerswerk, hobbies of passies en andere maatschappelijke activiteiten.

Wij van de Websitewinkel begrijpen heel goed wat het is om ondernemer te zijn. Wij weten ook dat het soms best lastig is om al die ballen tegelijk in de lucht te houden. Dat doen wij zelf ook. Maar de voldoening van het zelfstandig ondernemerschap is groot. Tijdens onze netwerkbijeenkomsten komen wij altijd leuke, veelzijdige vrouwen tegen die hard werken aan hun bedrijf en graag hun kennis en ervaring delen. Dat is inspirerend om mee te maken.

box4Vrouwelijke professionals stellen hoge eisen

Wij zien ook dat vrouwelijke ondernemers hoge eisen stellen, vooral aan zichzelf. Ze willen alles zelf kunnen en doen binnen hun onderneming. Ze houden zich niet alleen bezig met hun product of dienst, maar daarnaast ook met de boekhouding, de promotie, de website, de social media. En soms wordt dat wel eens een beetje veel, of zie je door de bomen het bos niet meer.

box2Communicatie: het zelf goed leren of uitbesteden?

Daarom is het belangrijk keuzes te maken in wat je zelf doet en wat je beter kunt uitbesteden. Want laten wij eerlijk zijn: is het zo efficiënt om elke keer weer drie uur met je website bezig te zijn om alleen wat kleine wijzigingen te doen? Want dat gebeurt regelmatig, horen wij. Je hebt het een keer uitgevogeld, maar je bent het zo weer vergeten. Die drie uur had je beter kunnen besteden aan het benaderen van je bestaande klanten met een leuk berichtje of een goede aanbieding. Dat levert vast meer op dan de besparing die je doet door het zelf te doen.

Soms is zelf leren wel handig, in ieder geval als je tijd neemt voor die extra activiteiten én ze ook leuk vindt.

box1De Websitewinkel helpt je bij al je communicatie

Daarom ben je bij ons aan het goede adres. Ben je sterk gemotiveerd om je communicatie zelf goed te plannen en uit te voeren? Dan leren wij je handigheidjes en leggen het je uit tot je het helemaal begrijpt.
Lijkt het je toch efficiënter om sommige dingen, of wellicht je hele communicatie, uit te besteden? Dan maken wij samen met jou een goede planning en zorgen wij ervoor dat jij goed scoort op het internet, social media en met je andere communicatie.

Niet alleen websites voor en door vrouwen, maar echt alles: website, webshops, social media zoals LinkedIn / Facebook / Twitter, zoekmachines, landingspagina’s, e-mailnieuwsbrieven, huisstijl, flyers, beeldmateriaal.

Direct contact

Hulp bij je communicatie?

Wij ondersteunen je graag. De keuze is aan jou: wij leren het je zodat je het zelf kunt. Of wij verzorgen het voor je.
Direct contact